Trening siłowy dla zdrowia

Trening siłowy może być lekarstwem na wiele problemów zdrowotnych i pomóc w zapobieganiu chorobom na przyszłość.

STYMULACJA UKŁADU KRĄŻENIA

Celem układu sercowo – naczyniowego jest dostarczanie niezbędnych do życia składników odżywczych i pomoc w usuwaniu resztek z tych składników. Dzięki ćwiczeniom siłowym układ krążenia zostaje pobudzony i poprawia się jego działanie i wydajność. 

MINERALNA GĘSTOŚĆ KOŚCI

Trening siłowy nie tylko wzmacnia kości, ale także wpływa na naszą kontrolę ciała, co chroni przed różnego rodzaju kontuzjami. Ciało silne, z rozbudowaną masą mięśniową, lepiej znosi wszelkie upadki i działa to amortyzująco chroniąc kości.

Prawidłowy trening siłowy sprawdza się doskonale, zwłaszcza u starszych osób. Jogging, spacery, gra w golfa, chodzenie z kijkami (nordic walking), joga, bieganie na bieżni itd. wpływają pozytywnie na krążenie, ale nie generują wystarczającego przyrostu mięśni. Również lekkie ćwiczenia siłowe nie są skuteczne w tym zakresie.

Dlaczego starsze osoby często są zgarbione? Dlatego, że pierwsze mięśnie, które zanikają z wiekiem, to prostowniki grzbietu. Można zapobiec tym procesom, a nawet odwrócić je, dzięki odpowiednio dobranym ćwiczeniom siłowym

WYSOKIE CIŚNIENIE KRWI (NADCIŚNIENIE)

Zwiększone ciśnienie krwi jest coraz powszechniejszym problemem zdrowotnym wśród ludzi w średnim wieku. Literatura medyczna potwierdza, że właściwie przeprowadzone treningi siłowe stanowczo zmniejszają ciśnienie krwi w spoczynku u dorosłych ludzi z nadciśnieniem tętniczym,  bez ryzyka niebezpiecznego wzrostu ciśnienia krwi.

OBJAWY ZAPALENIA STAWÓW (ARTRETYZM)

Ludzie cierpiący na artretyzm ucieszą się z pewnością na wieść, że badania na temat ćwiczeń siłowych z obciążeniem ewidentnie wykazują pozytywny ich wpływ na komfort chorych na chorobę zwyrodnieniową stawów i reumatoidalne zapalenia stawów. W jednym z badań naukowcy stwierdzili: „Intensywne ćwiczenia siłowe z obciążeniem są bezpieczne i możliwe u wybranych pacjentów z kontrolowanym reumatoidalnym zapaleniem stawów, i doprowadzają one do znaczącej poprawy siły, wytrzymałości, zmniejszenia bólu i zmęczenia, bez zaostrzenia aktywności choroby”

BÓL DOLNEJ CZĘŚCI PLECÓW

Jedną z najczęstszych współcześnie dolegliwości jest ból w dolnym odcinku pleców. Istnieją dowody medyczne, że prawidłowo wykonany trening siłowy z obciążeniem, obejmujący bezpośrednie ćwiczenia dla mięśni odcinka lędźwiowego kręgosłupa, może pomóc złagodzić dolegliwości tej części ciała i wzmocnić mięśnie dolnej części pleców.

Twoja motywacja, moja wiedza, Twój sukces!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *